Miért kezdtünk bele a telepulesmarketing.hu -ba?

A település marketing (telepulesmarketing.hu) néven ismert termék ötlete egy kunmadarasi ház lerombolásából indult ahol két becsületes falusi ember házát, becstelen emberek kifosztották az idősek halála után. Az értékeket elvitték, a házat mire a rokonok oda értek, üresre kiürítették. Elvittek mindent: családi fényképalbumot, emlékeket, okiratokat. Mindent elvittek és a végén a ház teljes egészében az idő martalékává vállt.

Ami megmaradt az a kép, a fénykép mint vizuális élmény.

Az élmény aminek hatására életre kelt a hagyományok, az emberi értékekre történő odafigyelés.

Szeretünk emlékezni, vissza emlékezni és olykor jó időzni egy eltöltött nyaralás helyszínén, végig járni a partot, a szállodát, a várost. Időnként betekinteni előre olyan helyekre ahová szeretnék eljutni. Érezni akarjuk, mint ha ott lennénk. Kell az élmény…

A település marketing ahogyan én gondolom

A település marketing alapvetően helyi érdekeket és lokális értékeket teremtő marketing, melyben a régiók, egymás irányába mutató szimbiózisa, segít a más régiók érdemi növekedésében is. Az áthaladó emberi forgalom és a látványosság, a helyi érdeklődés felkeltő elemek iránti érdeklődők közötti érdeklődési kapcsolat erősödése, felépít egy szociális hálót is egyben.

Az egész életünk története tele olyan pontokkal melyek vizuális és helyi élményeit megélve, mások számára kelthetünk fel érdeklődést, ezek iránt a számunkra fontos életesemények iránt. Látni, megélni, érezni, megfogni, ízlelni, hallani: mind az az élmény amiért valahová lemegyünk és valahol örömmel tartózkodunk vagy valahová vissza-vissza járunk.

Az élmény, a kötődés, az életérzés ahogyan ezt megfogalmazzuk: átszövi felnőtt életünket és bárhol is legyünk, egyes pontok, helyek, helyszínek, megélt események után, olyan jó érzések fogalmazódnak meg, melyeket szeretnénk elmondani másoknak, átadni, megmutatni, láttatni és beszélni róla. A közösségi érzés vagy az emberi életutunk történeteit átszövő képi, hangi élmények sora az ami mások felé egy kapcsolat lehetősége: “láttad, hallottad, érezted” – szólunk sokszor másokhoz és ennek az élménynek köszönhetően, figyelni kezdünk egymásra, érdeklődünk egymás iránt, társas kapcsolatokat alakítunk ki, vagy csak simán visszaemlékezünk.

Számomra a település marketing az a szerethető indok amivel bárki felé egy kedves gondolattal oda léphetek és felidézhetek olyat, amivel lesz egy jó emberi érzésünk. Gondolj csak bele: azt kérdezem, mond kérlek, hol nőttél fel? Hogy nézett ki? Emlékszel még a kedvenc játszóteredre? Van róla képed? Emléked? Emlékszel a kedvenc pékedre vagy az első vízparti élményedre? Emlékszel a Balcsin milyen volt az a vízparti buli?

Igen: én úgy gondlom, a képek, az írások, az élmények, a hagyományaink, az életünk leghasznosabb életképei, megérdemlik, hogy a jelennek, a jövőnek és a múltnak is legyen képmása. Ezt a képalkotást a social kapcsolat építés lehetőségét nevezem én település marketing néven.

Nekem a település marketing az út más emberekkel történő kapcsolat kialakításához…

Zoltan Petrasovits
alapító – Település Marketing (telepulesmarketing.hu)